Heineken start e-commerce platform

Heineken lanceert een wereldwijd e-commerceplatform dat de sales en marketing met elkaar moet verbinden. Het biermerk wil in de webwinkel bierglazen en paraplu’s met het Heinekenlogo verkopen. Dat zegt Jacco van der Linden in een interview met Marketing Week.

Heineken hoopt betere klantinzichten te krijgen door een directe online verkoopoptie te combineren met marketingactiviteiten voor onder andere Desperados en Strongbow. Het e-commerce platform wil Heineken bouwen in samenwerking met zijn klanten. “E-commerce gaat een belangrijkere rol spelen in de stappen die we gaan zetten om als bedrijf vooruitgang te boeken”, aldus Van der Linden.

Heineken is met deze stap de eerste bierbrouwer met een eigen webwinkel, maar Van der Linden denkt dat andere brouwers gaan volgen. “Dit soort platforms zal een grotere rol gaan spelen in de manier waarop bedrijven in FMCG hun merken aan de man brengen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!