Acties en prijsverlagingen moeten klant bij AH houden

Albert Heijn speelt in op de nieuwe behoeftes van consumenten. Dat zegt algemeen directeur Sander van der Laan tegenover NUzakelijk. De topman ziet dat klanten in deze economisch moeilijke tijd vaker kiest voor voordelige huismerkproducten en het budgetmerk AH Basic. De supermarktketen anticipeert daarop door scherpe acties te bieden en de prijzen van dagelijkse boodschappen te verlagen, zegt Van der Laan.

De supermarktketen is verder bezig met de ombouw van 78 C1000- en vier Jumbo-winkels naar Albert Heijn-winkels. Tevens heeft de foodretailer de afgelopen maanden zeven pick-up points geopend. “Daarnaast breiden we in België gestaag het aantal winkels uit en eind vorig jaar hebben we in Duitsland de eerste AH to go geopend”, aldus van der Laan.

Albert Heijn probeert vooruit te kijken en zich niet te laten leiden door de huidige stand van de economie, vervolgt hij. Aan de andere kant zet de supermarktketen zich wel meer in op de juiste balans tussen prijs en kwaliteit. Ook wil de supermarktketen zich verder richten op de verduurzaming van de eigen merkproducten. “We zien dat klanten het steeds belangrijker vinden om producten te kopen die op een duurzame wijze geproduceerd zijn", besluit Van der Laan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!