Walmart maakt boodschappenlijst voor klant

Walmart gaat geautomatiseerde boodschappenlijstjes naar gebruikers van zijn smartphone-applicatie sturen. Het boodschappenlijstje wordt gebaseerd op het eerdere winkelgedrag van de consument. Met de geautomatiseerde boodschappenlijst wil Walmart de fysieke winkelervaring een boost geven om terrein terug te winnen ten opzichte van webwinkels.

Gibu Thomas, hoofd Mobile bij Walmart, verwacht dat de invloed van smartphones tijdens het winkelen in 2016 twee keer zo groot is als de verkoop via e-commerce. “Momenteel gebeurt een derde van alle bezoeken aan Walmart.com via smartphones met als voorlopige piek ruim veertig procent gedurende de decembermaand. Daarnaast zorgt onze applicatie voor meer bezoeken aan onze winkels. Bezoekers die onze app hebben, geven ook nog eens veertig procent meer uit”, ziet Thomas.

Naast de geautomatiseerde boodschappenlijst heeft de app ook de mogelijkheid een eigen boodschappenlijst te maken. Vervolgens stelt de app een route samen die de consument langs de gewenste schappen leidt. Consumenten krijgen daarbij ook kortingsbonnen voor artikelen die zij willen kopen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!