‘Nederlandse man houdt van winkelen’

71 procent van de Nederlandse mannen houdt van winkelen en gemiddeld geven mannen 108 euro per maand uit aan mode. Alleen Zweedse mannen geven meer uit aan kleding. Dat blijkt uit een publieksonderzoek van Zalando.
Ook in de zes andere onderzochte landen zijn mannen dol op shoppen, meent de online modeverkoper. De etailer vroeg 3.500 mannen uit Nederland, Duitsland, Zwitserland, Frankrijk, België en Finland naar hun aankoopgedrag. Hieruit komt ook naar voren dat mannen spontane aankopen doen en graag complimenten krijgen over hun outfit.

Vooral Nederlanders, Fransen en Duitsers laten weten dat ze het kopen van kleding en schoenen leuk vinden. Belgen en Noren houden daarentegen minder van shoppen. 51 procent van de ondervraagde Nederlandse mannen is daarnaast zeker van zijn goede smaak en gevoel voor stijl.

Voor alle Europese mannen geldt wel dat het vasthouden aan de eigen stijl en kwalitatieve kleding het belangrijkst is. Daarnaast zijn basics erg gewild. Zo kiest 53 procent van de mannen de spijkerbroek als favoriete kledingstuk. Accessoires zijn minder populair en mannenmake-up is absoluut not done.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!