Vijfduizend Shuttle-betaalkastjes voor creditcards zijn al door retailers aangeschaft sinds de lancering een paar maanden geleden. Voor winkeliers moet het apparaat een betaalbaar alternatief zijn voor bestaande pinterminals, aldus Het Financieele Dagblad. In Nederland maakt warenhuis de Bijenkorf al gebruik van het compacte apparaat dat zo groot is als een smartphone.
De Shuttle is ontwikkeld door het Amsterdamse bedrijf Adyen. Dat biedt retailers al ruim tweehonderd betalingsmogelijkheden. Het nieuwe pinkastje is de eerste betaalmethode waarmee het bedrijf in aanraking komt met de consument. Het apparaat werkt ‘in de cloud’ waarbij consumenten betalen via de smartphone of tablet van de winkel. Retailers betalen voor de Shuttle eenmalig 99 euro en daarnaast een percentage per betaling en maandelijks tien euro voor het abonnement.
Het pinkastje bundelt zowel het on- als offline betalingsverkeer. Hierdoor is de administratie eenvoudiger, aldus Adyen. Ook kan het retailers meer kennis verschaffen over de klanten. Volgens een woordvoerder van het bedrijf in het FD kan het klanten herkennen, ook al worden verschillende betaalmethoden gebruikt. “Je kunt direct vragen hoe het bestelde product is bevallen”, aldus de woordvoerder.
Reacties 0