Coop wint marktaandeel

Het marktaandeel van Coop is vorige week voor het eerst op drie procent uitgekomen. Dat meldt de supermarktketen donderdag naar aanleiding van cijfers van zowel IRI als Nielsen. In 2012 had Coop nog een marktaandeel van 2,7 procent, blijkt uit eerder onderzoek van Nielsen.

In het meinummer van RetailTrends liet algemeen directeur Fred Bosch al weten dat Coop inzet op zowel autonome groei als door overnames. Zo nam het supermarktbedrijf 54 C1000-winkels over van Jumbo. Inmiddels staat het aantal Coop-supermarkten op 229. De komende tijd groeit het winkelbestand, mede door het ombouwen van C1000-vestigingen, naar 260.

Met het 'recordmarktaandeel' van drie procent blijft de keten nog altijd flink achter bij concurrenten als Albert Heijn en Jumbo Groep. Uit de cijfers van Nielsen over 2012 blijkt dat zij goed zijn voor respectievelijk 33,7 en 21,7 procent van de omzet in de supermarktbranche.

Eerder: Omzetplus Coop door groeiend winkelbestand

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!