Het assortiment van de Duitse vestigingen van AH to go gaat veranderen. Dat laat Ahold-topman Dick Boer weten aan de Duitse krant Handelsblatt. De topman vindt de resultaten tegenvallen. “Dat hoort nu eenmaal bij het leven van een retailer, niet alles loopt vanaf dag één gesmeerd”, aldus Boer.
Boer verklaart dat marktonderzoek in een nieuw gebied erg moeilijk is voor een retailer. “Mensen in een klantenpanel zeggen: ‘geweldig als jullie daarmee beginnen’. Maar wanneer dezelfde mensen uiteindelijke bij ons op de winkelvloer komen, blijkt dat ze andere wensen hebben”, zegt de topman.
Toen AH to go in Duitsland begon, waren de alledaagse producten uit het assortiment gehaald. Die artikelen worden nu weer in het assortiment geplaatst. Ook opent AH to go mogelijk winkels in ziekenhuizen, waar het eerst voornamelijk locaties zocht bij stations en voetgangersgebieden.
Duitse AH to go op de schop
Gepubliceerd op 28 juni 2013 om 00:00
Reacties 0