Televisiekijkers kunnen binnenkort op eenvoudigere wijze via de afstandsbediening winkelen. Dat maakten PayPal en het Amerikaanse Delivery Agent bekend. Volgens beide partijen is er een belangrijke stap in de richting van de zogenaamde ‘t-commerce’ gezet.
Delivery Agent heeft een technologie ontwikkeld waardoor aankopen of donaties via de televisie gedaan kunnen worden. Mike Fitzsimmons, ceo van Delivery Agent, zegt dat het momenteel gemiddeld twaalf minuten duurt om alle benodigde informatie op te geven voor een transactie via de tv. Deze tijdsduur wil Delivery Agent inkorten.
Met de samenwerking tussen Paypal en Delivery Agent moet er ook een nieuwe vorm van advertising komen. Zo moet er onder andere een popup-box verschijnen tijdens een commercial waarbij de consument de kortingscoupon van de aanbieding direct kan downloaden. De coupon kan dan via de afstandsbediening opgeslagen worden in het PayPal-account waardoor deze ook in de fysieke winkelomgeving gebruikt kan worden. PayPal hoopt met de samenwerking het aantal transacties te vergroten.
Of de dienst ook in Nederland gaat komen is nog niet bekend. Wel liet bol.com eerder deze week weten dat het samen met LG Electronics een applicatie heeft ontwikkeld voor Smart TV’s.
Belangrijke stap richting t-commerce
Gepubliceerd op 28 juni 2013 om 00:00
Reacties 0