De Duitse bouwmarktformule Hornbach opent in 2014 een Nederlandse webwinkel en 'dat is niet te laat'. Volgens algemeen directeur Evert de Goede van de Nederlandse divisie van het bouwmarktkconcern is e-commerce namelijk niet voor iedere branche even belangrijk. "Het hele online gebeuren is overschat", zegt hij in juli/augustusnummer van RetailTrends.
"De consument shopt massaal online, maar dat geldt niet voor elke productgroep. Online is dus niet voor elke winkelbranche even relevant", zegt De Goede in de zomereditie die vrijdag verschijnt. Binnen het assortiment van Hornbach ziet de directeur met name kansen voor elektrische apparaten en gereedschappen. "Voor de meeste andere producten komen consumenten toch liever naar de winkel."
Dat andere partijen al zijn begonnen met de online verkoop van doe-het-zelfartikelen, ziet De Goede niet als een probleem. "Natuurlijk zijn spelers als bol.com en wehkamp concurrenten op die productgroepen, maar wij zijn een sterk merk en hebben daardoor het vertrouwen van de consument. Daarnaast kunnen we de prijsconcurrentie aan."
In gesprek met RetailTrends laat de algemeen directeur van Hornbach Nederland zich ook uit over de Nederlandse plannen van Bauhaus ('laat maar komen'), keert hij zich tegen branchevervaging in de dhz-sector ('de consument snapt er niets van') en legt hij uit waarom de toekomst draait om het verkopen van projecten ('projectverkoop is key voor een hechte relatie met de klant').
Lees het hele interview met algemeen directeur Evert de Goede van Hornbach Nederland in RetailTrends 7/8, die vrijdag 5 juli verschijnt. Klik hier voor een abonnement. U ontvangt dan elf keer per jaar RetailTrends en zes keer per jaar EtailTrends. Beide vakbladen zijn voor abonnees ook digitaal beschikbaar.
Hornbach-directeur: 'Online is overschat'
Gepubliceerd op 28 juni 2013 om 00:00
Reacties 0