Verschillende spelers in de doe-het-zelfbranche hebben zich ontwikkeld tot een Leen Bakker, met een doe-het-zelfafdeling. "Dat is hun manier om omzet terug te winnen, maar het wordt er voor de consument niet duidelijker op", zegt algemeen directeur Evert de Goede van Hornbach Nederland in RetailTrends 7/8.
"Wat kan de klant dan nog verwachten? Waar sta je voor? Die duidelijkheid is weg. Ik zeg niet dat het een strategische misser is, maar Hornbach kiest daar in ieder geval niet voor", neemt De Goede stelling.
De directeur spreekt in het zomernummer van RetailTrends heldere taal. Hij ziet in Nederland voldoende ruimte voor nieuwe winkels, legt uit waarom de bouwmarkt professionele klussers wegtrekt bij groothandels en noemt online 'overschat'.
Lees het hele interview met algemeen directeur Evert de Goede van Hornbach Nederland in RetailTrends 7/8, die vrijdag 5 juli verschijnt. Klik hier voor een abonnement. U ontvangt dan elf keer per jaar RetailTrends en zes keer per jaar EtailTrends. Beide vakbladen zijn voor abonnees ook digitaal beschikbaar.
'Branchevervaging dhz-branche wekt verwarring'
Gepubliceerd op 28 juni 2013 om 00:00
Reacties 0