Ahold-formules gaan in de toekomst bepaalde producten alleen via de website verkopen. Door een ‘web-only’-assortiment aan te bieden wil de formule met zijn tijd mee gaan, zegt ceo Dick Boer. Uiteindelijk wil Ahold zijn omzet uit e-commerce verhogen tot 1,5 miljard euro in 2016.
De ervaringen met de pick-up points van Albert Heijn noemt Boer tegenover adviesbureau McKinsey veelbelovend. Zo denkt hij dat bol.com, onder meer door zijn afhaalpunten in Albert Heijn-supermarkten, de komende jaren met dubbele cijfers blijft groeien. Verder wil Ahold de klantenkaart op den duur integreren in een smartphone, zegt Boer. Omdat sommige klanten de bonuskaart blijven gebruiken, kan die omschakeling wel lang duren.
De topman laat ook weten dat de versafdeling in de Ahold-formules steeds verder wordt uitgebreid. “Supermarkten moeten zich concentreren op versbeleving, want het geeft de klant een reden om juist bij jouw supermarkt boodschappen te doen”, zegt Boer. Tevens denkt hij dat het belangrijk is voor formules om zich te richten op convenience, omdat je daarmee dichter bij de consument kan komen.
Reacties 0