Pinterest is het snelst groeiende sociale medium van fashionretailer Nordstrom. De Amerikaanse keten wil daarmee ontdekken wat klanten enthousiast maakt en inspireert, laat een woordvoerder weten. In vijftien van de 248 Amerikaanse winkels kunnen klanten tegenwoordig zien welke producten het vaakst gepind worden.
Andere retailers kunnen een voorbeeld nemen aan de rol van Nordstrom als early adopter, stelt chief amazement officer Shep Hyken van Shepard Presentations. "Het is een erg goedkope manier om onder de aandacht te komen." De meeste retailers vragen zich echter nog af wat Pinterest is, denkt Mike Osorio, chief learning officer van DFS Group. "Wat vooral bijzonder is, is dat de cultuur van Nordstrom het mogelijk maakt met zulke initiatieven te komen."
Pinterest is vooral geschikt voor fashionretailers, die klanten bij het merk willen betrekken, stelt ceo Zel Bianco van Interactive Edge. Het plakken van de P van Pinterest op populaire producten is volgens hem voor Nordstrom weer een nieuwe manier om erachter te komen wat shoppers willen. "En het is een briljante manier om klanten betrokken te houden."
Bekijk op onze Facebook-pagina een foto van Nordstroms actie met Pinterest.
Reacties 0