Pepernoten van Jumbo, een virtuele winkel van bol.com en guerilla marketing kwamen afgelopen week voorbij op Facebook.
In de wekelijkse rubriek 12x, deze vrijdag een dozijn aan schoolvoorbeelden van guerilla marketing. Een strandadvertentie van Mitsubishi trok veel bekijks, evenals een zebrapad in de stijl van McDonald's en IKEA in een metrostation in Parijs
Een Jumbo-vestiging in Groningen heeft sinds vorige week dinsdag pepernoten in de schappen liggen. Jumbo Beren weidde zelfs een Facebook-campagne aan de eerste lichting kruidnoten.
Redacteur Donovan van Heuven was deze maand bij het Microstrategy World 2013-congres in Barcelona. Op Facebook beelden van de winkeljacht in zijn vrije uurtjes.
Verder aandacht voor de virtuele winkel van bol.com op het metrostation van Rotterdam Centraal, de kosten van een polo uit Bangladesh en wat er mondiaal online zoal gebeurt in een tijdbestek van zestig seconden. Zo liken we 1,8 miljoen keer en wordt er 278.000 keer getweet.
Op Twitter onder meer speciale aandacht voor een onderzoek van Nielsen naar wereldwijde verschillen in consumentengedrag. Ook werd er doorverwezen naar een artikel van The Telegraph over supermarktenstrategieën bij warm weer en van The Wall Street Journal over de betreding van de Chinese online markt.
Reacties 0