Klarna verwacht de komende zes maanden in Nederland met honderd procent te groeien. Dit laat country manager Henrik Nilsmo weten aan RetailNews. De achteraf betaalmethode voor webshops realiseerde de afgelopen twaalf maanden een zelfde groei.
Daarmee zit de betaalmethode die in 2010 in Nederland van start ging flink in de lift. “Consumenten verwachten van webwinkels dat ze kunnen kiezen hoe ze willen betalen. Afrekenen na ontvangst van een product is een natuurlijke manier van kopen. Als je een kledingstuk koopt, wil je het ook eerst passen voordat je betaalt”, zegt Nilsmo.
Nu e-commerce volwassener is en de marktaandelen van grote online spelers groeien, verwachten consumenten meer service, meent Nilsmo. “Vroeger namen ze er genoegen mee dat ze alleen vooraf konden betalen, nu vaak niet meer.”
Zo’n dertig procent van de Nederlanders betaalt de rekening bij voorkeur na ontvangst van een product, meent Nilsmo. "Als bij het online uitchecken blijkt dat dit niet mogelijk is, haken ze af en gaan naar een concurrent", aldus de country manager tegenover RetailNews. Voor deze groep speelt ook veiligheid een rol. Ze geven liever niet zomaar belangrijke gegevens af via een website.
Bij Klarna vullen consumenten contactgegevens in op de website. Daarna ontvangen ze per e-mail of bij het pakket een factuur. Betalen kan via een bankoverschrijving of via een button van iDEAL in de e-mail. “De etailer hoeft zich nergens meer zorgen om te maken, want wij garanderen dat hij zijn geld krijgt.”
Onder meer fonq.nl, Supertrash, Rituals, expertshops.nl, Haarshop, Coccinelle Fashion Stores, Jeansonline en Label54 bieden in Nederland de betaalmethode van Klarna aan. Het bedrijf startte ruim acht jaar geleden in Zweden.
Eerder: Klarna bereikt tien miljoen gebruikers
Reacties 0