Kledingketen Urban Outfitters trekt op een creatieve manier passanten de winkel in door gloednieuwe oplaadstations voor iPhones. Vanaf deze zomer zijn ze te vinden in veel vestigingen. Of de nieuwe winkel in de Kalverstraat in Amsterdam ook telefoonopladers krijgt, is niet bekend.
Nu veel retailers zich zorgen maken over showrooming, is elke tactiek om consumenten de winkel in te lokken en ze er een tijdje te laten vertoeven een goede actie, stelt Mobile Commerce Daily. In de winkels van Urban Outfitters kunnen klanten gratis gebruikmaken van een tafel met tien opladers.
De service sluit aan bij de jongere doelgroep van Urban Outfitters, stelt Dave Martin, senior vice president Media bij het Amerikaanse marketingbureau Ignited. "Ze sms'en meer, zitten continu op Facebook, tweeten veel en zijn voortdurend met elkaar in gesprek."
De fashionretailer hoopt dat klanten tijdens het opladen ook de collectie bekijken en dan wat kopen. Bovendien maken de telefoonopladers zelf deel uit van het assortiment. Tijdens het wachten kunnen de klanten ook online gaan via de gratis wifi van Urban Outfitters. Op dat moment weet de winkel dat een consument online is en kan hem bestoken met aanbiedingen.
Reacties 0