Retailers zetten steeds vaker technologie in om de winkelbeleving te verbeteren. Dit schrijft Katie Neil, vice-president account services bij Anthem Worldwide.
Zo springt bij modebloggers de samenwerking van de retailer in beautyproducten Sephora met Pantone in het oog. De scanning technologie van dit bedrijf wordt in de beautywinkels gebruikt om de beste foundation bij het gezicht te kiezen. Binnen enkele seconden na de scan van het gezicht, wordt de perfecte foundationkleur duidelijk. Er rolt een nummer uit die kan worden ingevoerd bij de winkelzuil. “Het resultaat is een effectieve technologie die kan zorgen voor klantenbinding”, aldus de blogger.
Een modewinkel in Brazilië gebruikt de kracht van social media en is een samenwerking aangegaan met Facebook. In de winkel tonen digitale schermen het toenemende aantal likes bij kledingstukken. De winkel hoopt dat de klanten in de winkel het kledingstuk kopen dat wordt gewaardeerd door de online gemeenschap. Andere kledingzaken zetten QR codes in. Zo kunnen mannen die shoppen bij Hointer hun favoriete kledingstuk scannen en wordt deze in de gewenste maat binnen dertig seconden in de kleedkamer gehangen.
Het rendement op de investering bepaalt uiteindelijk of de inzet van de technologie zijn vruchten afwerpt, maar ondertussen is wel de winkelbeleving voor de klanten verhoogt, aldus Neil.
Op onze Facebookpagina lieten we eerder twaalf voorbeelden zien van technologische snufjes die de beleving op de winkelvloer vergroten.
Reacties 0