Hennis & Mauritz opent naar verwachting komende augustus een webwinkel in de Verenigde Staten. Met de entree op de Amerikaans online markt wil de Zweedse modeketen de achterstand inlopen op concurrent Inditex, het moederconcern van onder meer Zara.
De afgelopen drie jaar kende Inditex een grotere omzetgroei dan H&M. Kleding van Zara is al sinds 2011 online te koop in de Verenigde Staten. Plannen van H&M om de webshop eerder te lanceren liepen echter meerdere malen vertraging op. In eerste instantie wilde de keten begin 2012 starten met online verkoop in de VS.
De Amerikaanse offline markt is met 1,9 miljard dollar (1,4 miljard euro) inmiddels goed voor negen procent van de totale omzet van H&M. Sinds de opening van de eerste winkel in 2000, is het winkelbestand in de VS gegroeid naar bijna driehonderd vestigingen. Wereldwijd beschikt de fashionretailer over bijna drieduizend winkels.
Eerder: H&M stelt webshopplannen VS uit
Reacties 0