Nieuwe 3D versie online winkelstraat in de maak

De enige 3D online winkelstraat van Nederland, Gift Avenue, wordt in het najaar vernieuwd. Anita van de Laak startte eind vorig jaar met de website, maar is op een aantal punten nog niet tevreden. “We gaan onder meer de techniek verbeteren om te zorgen dat mensen happy worden als ze er gaan shoppen. Als de nieuwe variant klaar is, gaan we er ook de nodige publiciteit aan geven.”

Hoog op de agenda staat het sneller laden van de winkelstraat. “We willen gebruik gaan maken van nieuwe 3D techniek. Bezoekers downloaden dan eenmalig een plug-in en komen dan bij elk bezoek gelijk in de straat.” Daarnaast moet de navigatie soepeler en sneller en gebruiksvriendelijker worden. Ook wil de oprichtster de functie social shoppen toevoegen. “Daarvoor moet je je wel registreren en een avatar aanmaken. Je kunt dan samen met een vriendin of je moeder gaan shoppen.” Het blijft ook mogelijk om zoals nu anoniem te winkelen op de website. Tevens kunnen trouwe bezoekers straks shoptegoed opbouwen en is het ook een wens om de website geschikt te maken voor tablets.

Naast deze verbeterpunten voor de korte termijn, heeft Van de Laak nog een vat vol ideeën voor later. Denk daarbij aan dynamische content en minigames. “We willen de bezoekers een bijzondere shopping experience bieden.”

Van de Laak is tevreden met het afwisselende beeld in de winkelstraat van grote spelers en kleine webwinkels. “Met grote partijen als Zalando en bol.com werken we samen op basis van affiliate en no cure no pay. Voor elke verkoop die via Gift Avenue binnenkomt krijgen we commissie. Kleine webwinkels betalen een huurprijs.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!