'Fysieke winkel essentieel voor klantrelatie'

Je moet klanten zien en spreken om een relatie met hen op te bouwen. Alleen een webwinkel is niet voldoende, stelt Michaël Oei van kledingmerk Michael & Giso tegen NUzakelijk. "Je moet je niet blind staren op online."

De webwinkel is een eerste kennismaking met de consument, stelt Oei. Voor zijn merk Michael & Giso lanceerde hij in 2008 eerst een webshop. Een jaar later opende een fysieke winkel in Breda.  Op die 'ontmoetingsplek' kan hij het vertrouwen van de klant winnen voor online verkoop.

Desondanks staat een uitbreiding van het winkelbestand niet op de planning. Wel wil hij het netwerk van stylisten, die bij klanten thuis maten opnemen en kledingadvies geven, vergroten. Nu zijn dat er nog acht, voor het eind van het jaar moeten het er 25 zijn. Deze stylisten hebben allemaal een eigen regionale website. "We willen lokaal online vindbaar zijn", verklaart Oei. "Zij kennen de markt en kunnen persoonlijk contact met klanten onderhouden."

Oei wil het netwerk tevens uitbreiden met een Duitse stylist, om ook de Duitse zakenman te kleden. Verder moet er in september een webredactie komen, die de webwinkel, blog en sociale media gaat bijhouden. Zo kan het merk behalve offline, ook online een relatie met de klant onderhouden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!