Retailers ruilen korting tegen locatiegegevens

Verschillende Amerikaanse retailers bieden klanten korting op winkelaankopen in ruil voor toestemming hen digitaal te volgen. Zo geeft Timberland klanten in New York en Boston sinds afgelopen mei twintig procent korting op bepaalde producten, als zij accepteren dat de schoenenretailer hen via de app Swirl lokaliseren.

72 procent van de gebruikers van de app bekeken volgens Ryan Shadrin, vicepresident retail and digital commerce bij Timberland, de verstuurde aanbiedingen. Uiteindelijk werd de korting door 35 procent van de gebruikers verzilverd, goed voor in totaal 750 klanten.

Ook kledingretailer Kenneth Cole volgt klanten met behulp van sensoren van Swirl. Zijn winkels in Manhattan hangen vol met kleine ronde apparaten die lijken op luchtverfrissers. Die volgen de klanten, wanneer zij via de app toestemming hebben gegeven. Andere klanten merken niets van deze manier van tracking.

Dankzij de locatiegegevens komen retailers te weten hoe lang bepaalde klanten op verschillende afdelingen in de winkel blijven, legt Hilmi Ozguc, oprichter en ceo van Swirl, uit. Vervolgens kunnen zij direct anticiperen op die informatie door gepersonaliseerde aanbiedingen te verzenden via mobiele pushberichten.

Eerder: Polare en Jumbo willen klant digitaal volgen

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!