De Australische surfketen heeft het afgelopen boekjaar een verlies gedraaid van 856 miljoen Australische dollars (575 miljoen euro). Daarnaast sloot het merk in de twaalf maanden tot en met afgelopen juni in totaal 158 winkels. Billabong heeft geen merkwaarde meer, verklaart de retailer dinsdag.
Het is de moeilijkste periode in de geschiedenis van het bedrijf, reageert directievoorzitter Ian Pollard op de cijfers. Hij verbrak het afgelopen jaar de banden met tweederde van de leveranciers om kosten te besparen. Verder zag hij de wereldwijde verkopen met 13,5 procent dalen.
Toch houdt Pollard vertrouwen in de toekomst. "We naderen het einde van een proces dat afleiding heeft veroorzaakt, het moraal van de werknemers heeft geraakt en erg duur was." Hij wil op korte termijn een overname door het Altamont Consortium voor een bedrag van 520 miljoen Australische dollars afronden.
Billabong beschikt momenteel over 562 winkels, waaronder 113 in Europa.
Eerder: 'Overname Billabong ophanden'
Reacties 0