Zalando slaat nieuwe weg in met reclame

De Duitse webshop Zalando stopt met zijn bekende 'gil-reclames' en start met reclames waarbij een bekende Nederlander een rol speelt. De webwinkel begint hiermee een nieuwe aanpak.

Lieke van Lexmond, die voornamelijk bekend is als Charlie Fischer uit Goede tijden, slechte tijden, zal verschijnen in een commercial op tv, op de website en in het magazine. Het is de eerste keer dat Zalando met een bekende Nederlander samenwerkt.

De gil-reclames zorgden naast de enorme bekendheid ook voor een hoop weerstand. Zo kreeg Zalando in 2012 een Loden Leeuw voor de meest irritante reclame. Van de zestigduizend stemmen kreeg de webshop 62 procent.

Ook trok Hugo Boss zijn kledingmerk Boss onlangs terug uit de webshop omdat deze ‘niet bij de premium uitstraling van ons merk Boss’ zou passen. Dit voorval speelde een belangrijke rol bij de beslissing om de gil-reclames te stoppen, zo liet managing director Ingo Hesse weten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!