Online bestelservice supermarkten populair

Steeds meer consumenten maken gebruik van de online bestelservice van supermarkten. Waar vorig jaar nog vijf procent een online bestelling plaatste, is dat percentage dit jaar gestegen naar zeven procent. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van Deloitte naar consumententrends in de supermarktbranche.

Het afgelopen jaar daalde de populariteit van thuisbezorgen, maar groeide de belangstelling voor afhalen. Negen procent van de consumenten kiest er dit jaar voor om boodschappen af te halen, tegenover vier procent een jaar geleden. Thuisbezorgen blijft met 72 procent de populairste methode, maar noteerde wel een daling van zes procentpunten.

"Deze verschuiving is te verklaren doordat de consument de boodschappen liever ophaalt wanneer het hem of haar uitkomt", stelt Paul Op Heij, partner bij branchegroep Retail van Deloitte. Hij laat verder weten dat vrijdag wordt gezien als de meest geschikte dag voor een online bestelling. Daarnaast geniet de avond bij 63 procent van de consumenten de voorkeur.

De consument omarmt ook andere ontwikkelingen in de supermarktbranche, concludeert Deloitte. Zo maakt negentien procent van de consumenten tegenwoordig gebruik van een supermarkt-app. Vier op de tien van deze gebruikers gebruikt deze mobiele applicatie vaker dan vorig jaar.

Tot slot geeft een kwart van de respondenten aan dat zij in hun supermarkt bij een zelfscankassa terecht kunnen. 64 procent van hen geeft aan daar wel eens gebruik van te maken, de helft daarvan gebruikt de zelfscankassa altijd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!