‘M-commerce speelt grote rol bij verkoop schoolspullen’

De smartphone wordt in de VS steeds vaker gebruikt als middel om kortingen voor schoolspullen te vinden. Ook worden schoolspullen in toenemende mate via de apparaatjes bekeken en gekocht, zo blijkt uit het ‘Back to School Shopping: 2013 Trend’-onderzoek van analysebureau Placed Inc.

Van de ouders met een smartphone zet 48,9 procent het apparaat in om coupons en kortingen te vinden. 38,7 procent gebruikt de smartphone om te showroomen. 34,2 procent bekijkt er de mobiele website of app van een retailer mee. Veel consumenten zoeken via de smartphone naar een winkellocatie (31,9 procent), om een boodschappenlijstje te maken (30,5 procent), om productinformatie te verkrijgen (24,9 procent) en om aankopen te doen (20,5 procent).

Het onderzoek werd gehouden onder twaalfduizend smartphonegebruikers met ten minste een kind dat naar school gaat.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!