'Groeiende interesse voor rijdende winkel'

De interesse voor een rijdende winkel is het laatste jaar flink aangewakkerd. Steeds meer ondernemers informeren bij Van Tol Retail naar de mogelijkheid om een rijdende winkel te starten. Die retailorganisatie bevoorraadt '99 procent van alle rijdende winkels', laat formulemanager Thijs Kwakkenbos weten.

Het aantal rijdende winkels is na de hoogtijdagen in de jaren zeventig gekelderd van enkele duizenden naar driehonderd, zegt Kwakkenbos. Dankzij de aanboring van nieuwe markten lijkt het aantal weer toe te nemen. Zo bieden steeds meer rijdende winkels een online bestelservice, terwijl anderen langs bedrijven gaan om werknemers van boodschappen te voorzien.

Verder zijn er volgens Kwakkenbos steeds meer dorpen zonder supermarkt, waardoor veel inwoners niet in staat zijn zelf boodschappen te doen. "Dan bezorgt de rijdende winkel nog altijd tot in de koelkast." Toch zijn er wel steeds minder van deze traditionele rijdende winkels, stelt de formulemanager. "Het moet natuurlijk wel commercieel interessant blijven. Voor vier klanten kan je geen rondje door het dorp maken."

Kwakkenbos ziet nog een hoop 'witte vlekken' waar nieuwe ondernemers op in kunnen springen. Daarnaast bereiken veel bestaande ondernemers de pensioengerechtigde leeftijd, zonder te beschikken over een opvolger. Voor het geld hoeven geïnteresseerden het inmiddels niet meer te laten. "Er is een goede boterham mee te verdienen", aldus Kwakkenbos.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!