Bol.com groeit als verkoopplatform

Steeds meer winkeliers verkopen hun producten via bol.com. De etailer werkt inmiddels samen met ruim vierduizend partijen en de komende jaren zullen 'nog tienduizenden winkeliers' zich bij bol.com aansluiten, zegt ceo Daniel Ropers tegenover NUzakelijk.

In sommige productcategorieën komt een kwart van de verkopen voor de rekening van een van de aangesloten retailers. Bol.com krijgt per transactie een vast startbedrag van 0,99 tot 2,99 euro en ontvangt zes tot twintig procent van de omzet. "Iedereen wint", reageert Ropers. "De klant heeft alle keuze, de partner heeft er een effectief verkoopkanaal bij en voor ons is het een stap dichterbij de beste winkel van Nederland en België te worden."

Bol.com investeert behalve in dit zogenaamde 'Plaza-model' ook steeds vaker in nieuwe productgroepen. De vrijetijdswinkel die half augustus werd gelanceerd was de negende nieuwe winkel sinds 2010. De eerste miljoen euro omzet van een nieuwe categorie wordt steeds sneller bereikt, stelt de ceo. "Die periode ligt nu ongeveer op een maand." Met de uitbreiding van het assortiment is bol.com volgens Ropers niet langer 'de grootste mediawinkel van Nederland', maar 'het startpunt voor online winkelen'.

De omzet van de internetwinkel groeit dit jaar opnieuw naar recordhoogte, vervolgt hij. Moederconcern Ahold noteerde het afgelopen kwartaal al een dubbelcijferige groei van bol.com. Volgens Ropers zit e-commerce dan ook pas 'op vijftien tot twintig procent van het potentieel'. Vorig jaar was bol.com goed voor zeventien miljoen transacties. Inmiddels gaat bijna een derde van het bezoek via een tablet of smartphone.

Eerder: Bol.com breidt uit met vrijetijdsartikelen & Ahold: omzetgroei en winstdaling

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!