Facebook schrapt verkoop van fysieke goederen

Facebook is gestopt met de verkoop van fysieke producten. Het sociale netwerk biedt alleen nog cadeaukaarten aan via Facebook Gifts. 

Facebook lanceerde deze service, waarbij gebruikers cadeaus voor hun Facebook-vrienden konden kopen, vorig jaar september. Het netwerk stopt hier mee omdat consumenten er te weinig gebruik van maken, aldus een woordvoerder.

“Sinds de lancering vorig jaar bestaat grofweg tachtig procent van de verkopen uit cadeaukaarten. Daarom voegen we nu meer digitale codes toe en zorgen we ervoor dat de Facebook Card makkelijk in te wisselen is bij meer winkeliers.”

De Facebook Card is zowel online als offline te gebruiken. De cadeaukaart is vooral gericht op verjaardagen van Facebook-vrienden. Zo verschijnt de optie ‘geef een cadeau’ onder het kopje ‘verjaardagen’ op het sociale netwerk. Wanneer een consument klikt op de link kan hij de cadeaukaart selecteren en een berichtje aan zijn jarige vriend schrijven.

Volgens Sucharita Mulpuru, vice president bij onderzoeksbureau Forrester Research Inc., is het logisch dat Facebook stopt met de service. “Facebook was in feite een affiliatenetwerk en dat brengt veel logistiek met zich mee. Als de gebruikers niet geïnteresseerd zijn, is het de moeite niet waard”, zegt ze.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!