Supermarktketen Lidl heeft contactloos betalen uitgerold naar alle zeshonderd winkels in het Verenigd Koninkrijk. Daarmee springt de Duitse retailer in op het veranderende consumentengedrag, stelt een woordvoerder van Lidl.
Britse consumenten vragen retailers mee te gaan met de tijd en een breder scala aan betaalmethoden aan te bieden, stelt de zegsman. Daarnaast moet de oplossing ervoor zorgen dat het afrekenproces versnelt, waardoor de wachttijd voor de kassa wordt teruggedrongen.
Eerder waagden onder meer Starbucks en Marks & Spencer zich al aan de stap naar contactloos betalen. WordPay, leverancier van betaalsystemen die contactloos betalen mogelijk maken, maakte vorige week bekend dat een op de tien Britten inmiddels wel eens via deze nieuwe technologie betaald heeft.
In Leiden start vandaag een pilot met contactloos betalen. Honderdvijftig winkeliers hebben zich bij de proef aangesloten.
Eerder: Britse consument betaalt steeds vaker contactloos & Banken zetten in op mobiel betalen
Reacties 0