Vier op de tien Amerikaanse supermarkten investeert de komende twaalf maanden in technologie om klanten te volgen op de winkelvloer. Nu beschikt nog amper zeven procent over die middelen, blijkt uit een onderzoek van RIS News en IDC Retail Insights onder supermarkten in de Verenigde Staten.
Het volgen van de klant staat bovenaan de wensenlijst van de supermarkten, gevolgd door het gebruik van QR-codes en de lancering van een afhaalservice in de winkel. Respectievelijk een kwart en de helft van de foodretailers maakt al gebruik van deze twee mogelijkheden. Verder wil bijna een derde van de supermarkten het komende jaar investeren in het doen van gepersonaliseerde aanbiedingen.
Op het gebied van mobiele technologie wil 62,5 procent van de supermarkten de functie voor mobiele boodschappenlijsten gaan aanbieden. Meer dan de helft wil het daarnaast klanten mogelijk maken om met hun smartphone af te rekenen en eenzelfde deel wil hen aanbiedingen kunnen sturen op het mobiele apparaat.
Ruim tachtig procent van de ondervraagde Amerikaanse supermarkten zegt de technologische investeringen het komende jaar op te schroeven. 37,5 procent stelt zelfs dat het budget hiervoor met meer dan vijf procent groeit.
Reacties 0