‘Meer focus nodig op digitale klantrelatie’

Het stap voor stap uitbouwen van de digitale klantrelatie is key voor retailers, stelt algemeen directeur Adjan Kodde van fullservice internetbureau Mirabeau in RetailTrends 9. Dit is volgens hem belangrijker dan een webshop openen.

Als voorbeeld noemt de directeur Jumbo Supermarkten. “Deze formule verkoopt nog niet via een webshop, maar is online al wel heel actief met andere klantgerichte onderdelen.” Het is volgens Kodde goed dat een retailer eerst aandacht geeft aan de online engagement met klanten om zo aan traffic te bouwen. “ Als klanten eraan gewend zijn dat je ook online bezig bent, kun je vanzelf een stap verder gaan. Als je dan een webshop opent of een app lanceert, is er grotere kans dat klanten daar ook gebruik van maken.”

Het bovenaan plaatsen van digitale klantloyaliteit in de bedrijfsstrategie dwingt volgens Kodde bovendien alle verschillende afdelingen om daarin mee te gaan. “Veel traditionele retailers hebben er last van dat al hun bedrijfsprocessen gedecentraliseerd zijn opgebouwd.”

Lees het complete interview met Adjan Kodde in de nieuwe editie van RetailTrends. Klik hier voor meer informatie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!