Supermarktketen PLUS is uitgeroepen tot het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. Dat blijkt uit een peiling door onderzoeksbureau MarketResponse.
Klanten hebben bij PLUS ‘het gevoel van een buurtsuper’, aldus MarketResponse. Eric Leebeek, commercieel directeur bij de winnende retailer, ziet de onderscheiding als ‘een bevestiging dat PLUS op de goede weg is om zijn ambitie ‘de beste servicesupermarkt van Nederland’ te verwezenlijken’.
De 2500 consumenten die aan het onderzoek meededen beoordeelden de klantvriendelijkheid van bedrijven op zes criteria: beschikbaarheid van medewerkers naar klanten, valse beloften in reclames, een eenvoudige retourneerservice, de manier waarop fouten worden erkend en opgelost, klant niet onnodig lastigvallen, en oprechte betrokkenheid bij de klant.
Miss Etam ging vorig jaar met de prijs naar huis en eindigde nu op de tweede plaats. De top 10 van dit jaar ziet er als volgt uit:
1. PLUS
2. Miss Etam
3. Douglas
4. Landal GreenParks
5. Gall & Gall
6. ANWB
7. Expert
8. IKEA
9. DA Drogist
10. bol.com
'PLUS is het klantvriendelijkst'
Gepubliceerd op 26 september 2013 om 00:00
Reacties 0