Nederlanders bezorgd om voedselveiligheid

Een groot aantal Nederlanders maakt zich zorgen over de voedselveiligheid. Dat blijkt uit het Foodonderzoek onder ruim 2200 consumenten van Newcom Research & Consultancy. 67 procent van de consumenten is bezorgd over de voedingsmiddelen die negatief in het nieuws zijn geweest. Consumenten kopen dan ook minder zalm (29 procent) en kip (26 procent).

Veel Nederlanders zijn op de hoogte van de verschillende voedselfraudes, zoals de paardenvlees-affaire (98 procent) en de plofkip-affaire (96 procent). Volgens consumenten ligt de grootste verantwoordelijkheid bij de voedselproducenten en de overheid met respectievelijk 45 en 27 procent. Dit wordt gevolgd door supermarkten (elf procent) en de consument zelf (veertien procent).

In het onderzoek komt tevens naar voren dat het prijsbewustzijn in 2013 met acht procent is gestegen ten opzichte van een jaar eerder: 59 procent tegenover 51 procent. Ook gezonde voeding en duurzaamheid wordt steeds belangrijker. Zo koopt meer dan de helft van de consumenten minder snacks en zijn veel consumenten bewust bezig met voeding en gezondheid. 77 procent geeft aan elke dag dertig minuten te bewegen en 71 procent vindt dat zij niet te veel voedsel weggooien.



Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!