‘AH bonuskaart schendt klantenprivacy’

De bonuskaart van Albert Heijn is ‘zo lek als een mandje’. Dat concludeert de Consumentenbond na een steekproef.

Wie het nummer van een bonuskaart invult op de website van AH of op de app van de supermarkt, kan direct zien welke aankopen er gedaan zijn met die kaart. Daarnaast kan onderscheid gemaakt worden tussen ‘laatst gekocht’ en ‘vaakst gekocht’. Alle producten zijn terug te vinden in deze overzichten. Drank, sigaretten, condooms en zwangerschapstesten staan erin, blijkt uit een steekproef van de Consumentengids.

AH erkent dat alleen het kaartnummer voldoende is om toegang te krijgen tot de gegevens. “De Consumentenbond schetst echter situaties waarin op frauduleuze manier gegevens van een ander verkregen zijn”, zegt de retailer tegen De Telegraaf. “Wij vinden dat zij consumenten onnodig ongerust maken.” Volgens de retailer voldoet de manier waarop AH om gaat met de klantgegevens aan de wettelijke eisen.

Lees ook:
AH past privacybeleid ‘Mijn Bonus’ aan

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!