Sterk derde kwartaal H&M in Nederland

H&M verkocht in Nederland in het derde kwartaal van haar boekjaar elf procent meer dan vorig jaar. De omzet in de eerste negen maanden daalde wel met twee procent naar 4,8 miljard Zweedse kronen (554 miljoen euro). In lokale valuta groeide de omzet met respectievelijk acht en één procent.

Het Nederlandse winkelbestand groeide tussen december tot en met augustus met vijf winkels tot 129 vestigingen. Wereldwijd beschikt de Zweedse modeketen over 2964 vestigingen, 188 meer dan vorig jaar. De omzet groeide wereldwijd met vier procent tot 12,4 miljard euro. De nettowinst daalde licht naar 1,3 miljard euro.

De kwartaalupdate is de eerste sinds de lancering van een Amerikaanse webshop in augustus. De webwinkel is goed van start gegaan, stelt ceo Karl-Johan Persson. "We zien dat ons aanbod er goed op staat in de grootste online markt van de wereld." Exacte cijfers over de online opbrengsten maakt het concern niet bekend.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!