Nieuwe miljoeneninvestering voor HelloFresh

HelloFresh heeft voor de derde keer een miljoeneninvestering gekregen van Phenomen Ventures. Ook Vorwerk en Holtzbrink Ventures gaan wederom mee met deze investering, laat de online boodschappendienst weten.

Met de investering heeft HelloFresh naar eigen zeggen 'een grote troef in handen' om het marktaandeel te vergroten. Het afgelopen jaar leverde HelloFresh meer dan drie miljoen maaltijden uit en werd het leveringsgebied uitgebreid naar heel Nederland. "Ons doel is in 2015 één procent van de Nederlandse huishoudens te bedienen", reageert oprichter Maartje Frederiks.

De extra miljoenen worden voornamelijk ingezet voor marketing, laat een woordvoerder weten aan RetailNews. "We groeien elke week. Met deze investering willen we dit nog verder opschalen", stelt zij. Daarbij wordt vooral ingespeeld op referral marketing, omdat de naamsbekendheid vooral groeit door enthousiaste bestaande klanten. "Dat versterken we door klanten korting aan te bieden voor zichzelf en de vriend aan wie hij HelloFresh aanbeveelt", aldus de woordvoerder.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!