Retailers met veel productgroepen en een beperkte keuze hebben geen toekomst meer. Dat signaleert Michel Baak, directeur van reclamebureau IVC, in het oktobernummer van RetailTrends, dat deze week verschijnt.
Baak noemt V&D en Perry Sport als voorbeelden van concepten waarin hij ‘niet meer gelooft’. “Ze hebben heel veel productgroepen met een zeer beperkte keuze en zijn daardoor op alle vlakken middle of the road. Mensen willen nog wel geld uitgeven, maar dan wel aan producten die precies aan hun wensen voldoen. Van retailers vereist dat focus, zodat ze het veelgehoorde credo ‘hoge kwaliteit voor een lage prijs’ ook echt waarmaken.”
“In de nieuwe realiteit zijn er een paar voorwaarden: het product moet er goed uitzien en relevant, betaalbaar en altijd en overal te verkrijgen zijn”, vult Hans Bevers, creatief directeur van IVC, aan. Winkels worden steeds meer een inspiratiebron of reclame-/marketingtool in plaats van een verkooppunt, denkt Bevers. “Bestellen wordt steeds meer online gedaan, al kan die computer prima in de winkel staan.”
Michel Baak en creatief directeur Hans Bevers van IVC analyseren in het oktobernummer van RetailTrends de retailmarkt, en geven aan hoe het niveau van reclame en marketing kan verbeteren. Klik hier voor een abonnement op RetailTrends.
'Concepten als V&D en Perry Sport uitgespeeld'
Gepubliceerd op 30 september 2013 om 00:00
Reacties 0