Mannenmodemerk Van Gils heeft een webshop gelanceerd. In de online winkel zal in eerste instantie een beperkt deel van de Van Gils-collectie te verkrijgen zijn voor de Nederlandse man. Later dit jaar wil Van Gils het online concept uitrollen naar andere Europese landen. Daarna liggen ook de uitrol naar landen buiten Europa en een uitbreiding van het aanbod op de planning.
“Hoe we ook naar de toekomst kijken, we kunnen en willen niet meer om online heen. Dit geldt in toenemende mate ook voor de wat meer formele mannenmode en daarmee ook voor Van Gils”, aldus ceo Robert Meijer. Volgens Meijer is de lancering van de webshop dan ook een mijlpaal in Van Gils’ omnichannel strategie. “Consumenten willen zich oriënteren en kopen waar en wanneer ze willen.”
Naast de webwinkel voor consumenten wil Van Gils binnenkort ook een business-to-business versie opzetten, bedoeld voor aangesloten retailers. Via deze weg kunnen zij gemakkelijker producten uit voorraad aanbieden aan hun klanten. Tevens wordt er een partnershipmodel opgezet, waarbij Van Gils en retailers samen inzetten op een multichannel business model.
Van Gils lanceert webshop
Gepubliceerd op 30 september 2013 om 00:00
Reacties 0