Een overzichtelijke presentatie is voor de consument de belangrijkst factor bij de aankoop van vlees. Dat blijkt uit de VION Consumer Monitor. Het levensmiddelenconcern heeft in samenwerking met onderzoeksbureau GfK aan 1800 consumenten gevraagd waar ze op letten bij het kopen van vlees. Voorts zijn versheid en de prijs-kwaliteit verhouding van doorslaggevend belang.
Opvallend is dat de Nederlandse consument ten opzichte van vorig jaar meer belang is gaan hechten aan vlees van eigen bodem. Wanneer een stuk vlees in de supermarkt uit het buitenland komt, vinden steeds meer consumenten het belangrijk om te weten wat de herkomst van vlees precies is.
Het aandeel consumenten dat vlees als onmisbaar onderdeel van de voeding ziet is, vergeleken met vorig jaar, met ruim tien procent gestegen. Steeds meer mensen vinden vlees het lekkerste onderdeel van de maaltijd en zijn van mening dat vlees gezond is.
Overzichtelijke presentatie belangrijkst voor vleeskoper
Gepubliceerd op 28 oktober 2013 om 00:00
Reacties 0