De eerste theebar van Starbucks' Teavana en een rondje inspiratie in een van 's werelds retailhoofdsteden Tokio. Dit en meer kwam afgelopen week aan bod op onze Facebookpagina.
Teavana opende afgelopen donderdag in New York zijn eerste theebar. Het is de eerste van duizenden theebars die we van de zusterformule van Starbucks mogen verwachten, stelt ceo Howard Schultz. Op Facebook een impressie van de eerste vestiging.
In de rubriek 12x afgelopen vrijdag aandacht voor Tokio. Met het dozijn aan voorbeelden blijkt weer waarom retailers hun inspiratie uit de Japanse hoofdstad halen. Van store design tot retailarchitectuur.
Het populairste item is de winkel in een metrowagon in Seoul, waar Zuid-Koreanen hun boodschappen kunnen inslaan. Het blijkt een lokale markt in een ondergrondse van een ongebruikt station.
Verder aandacht voor de tweede brandstore van Van Gils in Amstelveen, met schoenenpoetsservice, bar en barbier; een oplossing van supermarktketen Delhaize voor de diefstal van scheermesjes, een kledingcollectie van Coca-Cola en een opvallende IKEA-truck.
Reacties 0