De AH Basic-lijn is 14,7 procent goedkoper dan soortgelijke producten bij Lidl. Dat blijkt uit een prijsvergelijking van achttien producten door Levensmiddelenkrant. Dirk van den Broek is 4,5 procent duurder dan Albert Heijn met zijn voordeelproducten.
Voor alle achttien producten zijn consumenten bij Albert Heijn 19,76 euro kwijt. Bij Dirk van den Broek is dit 20,65 euro en bij Lidl komen de boodschappen neer op 22,66 euro. Bij Albert Heijn bestonden de producten enkel uit AH Basic-producten, afgezien van de halfvolle melk van Zaanse hoeven, bij Dirk van den Broek gaat het om een mix van C-merken, fancy merken en het huismerkproduct de Beste.
De afgelopen tijd maakten Albert Heijn en Dirk van den Broek veel reclame voor de budgetmerken. Cijfers van GfK tonen dan ook aan dat de verkoop van basisproducten van huismerken het niet zo goed doen. Zo kenden ze in het derde kwartaal van 2012 een omzetaandeel van 6,5 procent, maar liep dat in diezelfde periode nog terug tot zes procent. Het totale omzetaandeel van huismerken groeide het afgelopen jaar van 44,3 procent naar 45,6 procent.
'AH Basic goedkoper dan Lidl'
Gepubliceerd op 29 oktober 2013 om 00:00
Reacties 0