Albert Heijn is gestopt met de Langloop Bonus. Volgens de supermarktketen is dit een direct gevolg van de introductie van de nieuwe Bonuskaart.
"We hebben altijd gezegd dat het bij de Langloop Bonus om een tijdelijke oplossing zou gaan. Nu we deze week met de vernieuwde Bonuskaart zijn gestart, is de Langloopbonus niet meer nodig."
Ondanks het feit dat Albert Heijn volgend jaar pas met persoonlijke aanbiedingen van start gaat, stopt het per direct met de Langloop Bonus. De keten startte de actie vorig jaar september om zijn prijsperceptie te verbeteren. Bij de Langloopbonus waren artikelen gedurende vier weken in prijs verlaagd en bedroeg de korting minimaal vijf procent én minimaal vijf cent. De langlopende prijsacties waren gebaseerd op real deals van de Amerikaanse Ahold-dochter Stop & Shop.
Albert Heijn geeft met de toelichting een ander signaal af dan eerder tijdens de bijeenkomst voor zonemanagers. Daar liet directeur Sander van der Laan weten dat de Langloop Bonus niet aan de omzetverwachtingen heeft voldaan. Tijdens de bijeenkomst vertelde de directeur tevens dat Albert Heijn actiever wil verkopen om meer omzet te behalen. Ook wil het kritisch gaan kijken naar de rol van de zonemanagers. Zij moeten vaker hun gezicht in de winkel laten zien, ook tijdens de weekenddagen.
Albert Heijn stopt met Langloop Bonus
Gepubliceerd op 30 oktober 2013 om 00:00
Reacties 0