De algemene voorwaarden voor garantie die Blokker hanteert zijn tegen de wet. Zo hebben klanten volgens de keten alleen recht op garantie als ze de kassabon meebrengen. Dit is onterecht, stelt de Consumentenbond.
De bond benadrukt dat veel bedrijven te vage, niet te vinden of onwettige algemene voorwaarden toepassen. Hiermee benadelen ze hun klanten. De bond wil dat hier verandering in komt en begint dan ook een actie om dit tegen te gaan. Het begint bij een Blokker-filiaal in Den Haag om ervoor te zorgen dat het zijn voorwaarden aanpast.
De bond gaat een logo invoeren dat klanten wijst op het feit dat de voorwaarden redelijk en niet in strijd met de wet zijn. "Wij gaan bedrijven aanspreken die een loopje nemen met de rechten van hun klanten. Naast Blokker, hebben Nespresso en sportwinkel Daka een brief gehad om fouten uit hun voorwaarden te halen", aldus een woordvoerster van de Consumentenbond. Nespresso heeft al laten weten ernaar te kijken. Blokker en Daka hebben nog geen commentaar gegeven.
Consumentenbond wijst Blokker terecht
Gepubliceerd op 30 oktober 2013 om 00:00
Reacties 0