'Prijs jaagt online klant over de grens'

Een lagere prijs is veruit de belangrijkste reden voor consumenten om bij buitenlandse webwinkels te kopen. Van de ruim vier op de tien mensen die grensoverschrijdend winkelt, zegt 63 procent dat omwille van de prijs te doen. Assortiment (21 procent) en kwaliteit (zeven procent) zijn daarbij minder doorslaggevend. Dat blijkt uit onderzoek dat ING de afgelopen week heeft uitgevoerd, onder gemiddeld 66.900 respondenten per dag.

Nederlandse webwinkels krijgen van 61 procent van de ondervraagden de voorkeur boven buitenlandse spelers. Een kwart zegt het niet uit te maken in welk land een webwinkel gevestigd is, terwijl twee procent bij voorkeur in het buitenland koopt.

Consumenten hebben een minder sterke voorkeur voor het kopen van Nederlandse merken. Indien mogelijk koopt 39 procent liever een Nederlands merk, terwijl drie procent voor het buitenlandse merk zou gaan. Een meerderheid (55 procent) heeft geen voorkeur voor de land van herkomst van het product.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!