'Cyber Monday zorgt voor bezoekerspiek'

Online cosmeticaretailers aangesloten bij ActiePagina.nl beleefden maandag topdrukte door Cyber Monday. De kortingswebsite signaleerde een toename in hun bezoekersaantallen van maar liefst 179 procent. “We zien dat de inkopen voor de feestdagen nu echt begonnen zijn”, zegt Maurice Buijs, oprichter van ActiePagina.nl in een bericht.

ActiePagina.nl biedt aanbiedingen en kortingscodes van in totaal vierduizend webshops. Hiervan zijn de vier belangrijkste categorieën geanalyseerd met in totaal veertig webwinkels. De bezoekcijfers van online speelgoedretailers plusten met 85 procent. In de categorieën consumentenelektronica en kleding en schoenen was een toename zichtbaar van respectievelijk 55 en 39 procent.

Gemiddeld stegen de bezoekersaantallen met dertig procent ten opzichte van de dagen ervoor. Concrete bezoekcijfers maakt de onderneming niet bekend laat een woordvoerster desgevraagd weten.

De marketingterm Cyber Monday wordt in onder andere Amerika gebruikt voor de maandag na Thanksgiving, als de online kerstaankopen beginnen. De aanduiding is afgeleid van het begrip Black Friday, de vrijdag na Thanksgiving. Black Friday markeert de start van kerstaankopen in fysieke winkels.

In het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, de Verenigde Staten en Canada wordt het piekmoment in online shoppen op 2 december verwacht. Door de viering van Sinterklaas valt Cyber Monday in Nederland al op 25 november.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!