Het Deense modebedrijf Bestseller is ontevreden over de omzet en winstcijfers van het afgelopen boekjaar. Hoewel de retailer zijn cijfers zag stijgen, had het moederbedrijf van merken als Only, Vero Moda en Jack & Jones op een sterkere groei gerekend.
“We hebben niet gepresteerd zoals zou moeten”, aldus ceo Anders Holch Povlsen. De netto-omzet van Bestseller steeg in het afgelopen boekjaar met zes procent tot 2,6 miljard euro. Daarnaast zag de retailer het bedrijfsresultaat voor aftrek van belastingen met 16,6 procent stijgen naar 192,4 miljoen euro. Volgens Holch Povlsen zijn deze stijgingen niet groot genoeg om de cijfers op het gewenste niveau te brengen. “We hebben nog steeds problemen met ons verdienmodel”, aldus de topman.
Omdat de eigen winkels geen bevredigende resultaten hebben opgeleverd en het met de groothandelstak van het bedrijf wel goed gaat wil Holch Povlsen focussen op een snellere distributie. Nieuwe collecties moeten sneller aan de rekken hangen. Daarnaast wil Bestseller zijn design- en productontwikkeling versterken. “We moeten hartstochtelijk en vastberaden werken, zodat we nog beter worden in het leveren van de juiste producten aan onze klanten.”
Bestseller lanceerde het afgelopen boekjaar nieuwe labels als Little Pieces, voor meisjes van drie tot twaalf jaar; Jacqueline de Yong, een submerk van Only; jeansmerk Noisy May en plussizelabel Junarose. Hiermee hoopt de retailer een breder publiek aan te trekken.
Bestseller ontevreden over cijfers
Gepubliceerd op 28 november 2013 om 00:00
Reacties 0