Gsus breidt aantal Duitse verkooppunten uit

Fashionspeler Gsus sindustries gaat zijn Duitse activiteiten opnieuw uitbreiden. Eind 2016 wil het Nederlandse kledinglabel er 160 verkooppunten hebben. 

Uitbreiding in Duitsland staat hoog op de agenda nadat investeringsmaatschappij Varova Investments een belang in Gsus nam. Duitsland was in 2008 met tweehonderd verkooppunten al de grootste markt van Gsus. Voor de groei in het buurland is geduld nodig, zegt general manager Ricardo Meyer. “De markt is nu anders dan toen. De Zalando’s, Primark’s, Zara’s en H&M’s zijn groter dan ooit.”

Varova Investements heeft sinds 2010 een belang in het merk. De geldschieter staat bekend als een investeringsmaatschappij die moderetailers en -merken in zwaar weer opkoopt. Daarbij gaat het om Nederlandse concerns met een omzet tot honderd miljoen euro.

De investeerder nam in september een controlerend belang in denimspecialist Men at Work, na eerdere investeringen in Sissy-Boy, Tumble ’n Dry en Kings of Indigo. Ook fashionlabel JC Rags, dit jaar nog gered door Men at Work, zit in de portefeuille van de Utrechtse participatiemaatschappij.

Eerder:
Varova redt fashionretailers in zwaar weer

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!