In Den Haag opent 1 februari een restaurant waarbij uitsluitend gekookt wordt met Lidl-producten. Het restaurant Dill is geïnspireerd op een eerdere marketingstunt van Lidl. De discounter runde in september drie weken lang een restaurant in Stockholm, waarbij de gerechten gemaakt waren met ingrediënten van de supermarktketen.
Professionele koks bereiden de gerechten in het Haagse ‘Lidl-restaurant’, waar gasten kunnen ontbijten, lunchen en dineren. Een diner kost vijf euro, inclusief drankje. Werklozen en stagiaires worden ingezet als obers om de personeelskosten laag te houden.
Ondernemer Ad Sedubun mikt met zijn budgetrestaurant op studenten, arme gezinnen en eenzame ouderen. Ook zijn restaurant in Liverpool en Manchester worden omgebouwd volgens deze formule. Als Dill een succes wordt, komt er een landelijke keten.
Lidl zelf noemt de opening van het restaurant 'een mooi initiatief', zegt een woordvoerder tegen RetailNews. "Van enige vorm van samenwerking met Lidl is echter geen sprake", laat zij desgevraagd weten.
Kijk op onze Facebookpagina voor beelden van de marketingstunt van Lidl.
Reacties 0