‘Supermarkten blijven stunten met plofkip’

Het aantal aanbiedingen met plofkip is dit jaar met dertig procent gestegen ten opzichte van 2012. Dat stelt Wakker Dier op basis van eigen onderzoek onder acht grootste Nederlandse supermarktketens. Het totale aantal aanbiedingen met plofkip nam met 131 toe naar 566 in de eerste vijftig weken van 2013.

C1000 spant met 122 aanbiedingen de kroon. Albert Heijn noteerde in 2013 de grootste stijging met 108 kipaanbiedingen, een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar.

De toename staat volgens de dierenwelzijnorganisatie haaks op de belofte van supermarkten in februari, waarin zij stelden dat plofkip zo snel mogelijk vervangen moet worden door een diervriendelijker alternatief. Alleen EMTÉ, Jumbo en Lidl maakten dit jaar minder reclame met plofkip.

Eerder:
Supermarkten stunten vaker met plofkip

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!