Modewinkels willen controle op ‘nepkorting’

Zeventig procent van de Belgische modewinkels wil strengere controle op nepkortingen tijdens de koopjesperiode. Ondernemersorganisatie Unizo roept de overheid daarom op te controleren op grote kortingen waarbij de consument misleid wordt.

Unizo merkt dat de oude prijzen waar kortingen naar refereren nooit hebben bestaan of dat ‘klanten met megakortingen in de winkels gelokt worden waarna blijkt dat ze slechts op een zeer klein aanbod betrekking hebben’.

De landelijke federale overheid moet volgens de organisatie streng controleren op de getoonde kortingen tijdens de koopjesperiode, die vrijdag in België van start gaat. Dat is volgens Unizo in het belang van zowel de consument als de ondernemer ‘die wél eerlijke handelspraktijken respecteert’.

In Nederland speelt deze problematiek niet, zegt manager pers en pr Paul te Grotenhuis van brancheorganisatie INretail tegen RetailNews. Waar zeventig procent van de modewinkels in België controle eist, heeft INretail nooit klachten van zijn leden gehad. “In België kennen ze een wettelijke uitverkoopperiode”, legt hij uit. In die tijd willen ondernemers volgens hem wat met korting doen om extra klanten naar de winkel te krijgen. In Nederland mogen winkeliers echter het gehele jaar uitverkoop houden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!