‘Offline aankopen vaker beïnvloed door smartphone’

Steeds meer Britse consumenten maken bij het winkelen gebruik van hun smartphone. Bijna zeven procent van alle offline aankopen in 2013 zijn beïnvloed door het gebruik van een mobiele telefoon. Dat blijkt uit onderzoek van marktonderzoeker Deloitte Digital onder tweeduizend consumenten.

Fysieke retailers waren afgelopen jaar goed voor 261 miljard pond (315 miljard euro), waarvan achttien miljoen pond is beïnvloed door smartphones. De marktonderzoeker denkt dat de totale offline verkopen in 2017 gegroeid zijn naar 276 miljard pond, waarvan bijna vijftien procent (41 miljard pond) wordt beïnvloed door het gebruik van smartphones.

Consumenten die hun mobiel voor of tijdens het winkelen gebruiken zijn sterker geneigd een aankoop te doen dan de gemiddelde shopper. De ondervraagden die hun smartphone tijdens het shoppen gebruiken gaan bijna twee keer zo vaak over tot een aankoop. Daarnaast geven smartphonegebruikers tijdens het shoppen gemiddeld meer uit dan consumenten die geen gebruik maken van een mobiele telefoon. Klanten die hun smartphone tijdens het shoppen gebruiken geven gemiddeld 93,1 pond uit, de andere groep 51,6 pond.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!